Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi

Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. (AIOS); Anadolu Grubu, Isuzu Motors Ltd. ve Itochu ortaklığında halka açık bir anonim şirkettir. Ana faaliyet alanı orta ve hafif segment kamyon, kamyonet, küçük otobüs, otobüs ve pick-up sınıfındaki ticari araçların tasarımı, üretimi ve pazarlanmasıdır.

Anadolu Isuzu'nun deneyimi ve birikimi, 1965 yılında kamyonet ve motosiklet üretimine başlayan Çelik Montaj'a dayanmaktadır. 1986 yılına dek Skoda pick-up üretimini sürdüren şirket, 1983'de Isuzu ile lisans anlaşması imzalayarak, 1984 yılında İstanbul Kartal'daki fabrikasında, Isuzu hafif kamyon üretimine başlamıştır. Anadolu Isuzu’nun otobüs üretimi, 1987 yılında başlamıştır. Anadolu ISUZU, otomotiv sektöründe Türkiye’nin ilk Japon ortaklı şirketidir. Bu ortaklık ve işbirliği, 1984 yılından günümüze devam etmektedir.

Anadolu Isuzu, Temmuz 1999'da Gebze Şekerpınar'da, 230.000 m2 açık, 78.500 m2 kapalı alan üzerine inşa edilmiş olan, yeni ve modern fabrikasına taşınmış, Ağustos 1999'dan itibaren kamyon ve otobüs üretimini yeni fabrikasında gerçekleştirmeye başlamıştır.

2009 yılına kadar tasarım ve ürün geliştirme konularındaki çalışmalarını Mühendislik Müdürlüğü çatısı altında sürdüren Anadolu Isuzu, 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun kapsamında Ar-Ge Merkezi olmak için Nisan 2009’da T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na başvuruda bulunmuş, yapılan inceleme ve değerlendirmeler sonucu 3 Haziran 2009 tarihinden geçerli olmak üzere Ar-Ge Merkezi belgesi almaya hak kazanmıştır.

Ar-Ge faaliyetlerine artan hızda devam eden Anadolu Isuzu, 2015 yılındaki yatırımı ile yeni ve modern Ar-Ge Merkezi binasına geçiş yapmıştır. Bu sayede yeni test merkezleri, prototip atölye ve ofis alanları ile toplamda 6220 metrekare kapalı alanda Ar-Ge faaliyetlerine devam etmektedir.

Ar-Ge Merkezi geçmişten günümüze 20’nin üstünde, Tübitak ve uluslararası destekli proje başvurusu gerçekleştirmiştir. Ar-Ge merkezi faaliyetleri ışığında üniversitelerle işbirlikleri, patent, tasarım tescil, yayın/sunum çalışmaları artarak devam etmektedir.

Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi endüstriyel tasarımdan, satışa hazır ürüne kadar gerekli tüm fonksiyonları bünyesinde bulundurmaktadır.

2015 yılı itibariyle tamamlanan yeni Ar-Ge Merkezi ile beraber yeni test ve analiz imkanları da devreye alınmıştır. Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi 20 m. uzunluğunda iklimlendirme (-40/+65°C) test odası, pendulum çarpma testi, 18 m. uzunluğunda araçlar için stabilite testi, tek eksenli hidrolik komponent yorulma testi, SORT (standartlaştırılmış yakıt tüketim) testi, NVH (gürültü ve titreşim) , TASE (termal ve aerodinamik), araç dinamiği, yol, fren ve performans testlerini test merkezinde barındırmaktadır. Aynı zamanda Ar-Ge Merkezi test ve analiz olanaklarını sektörde ihtiyacı olan tüm firmalara dış hizmet olarak da sunmaktadır.

Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi, inovasyonu daima önde tutarak genç, dinamik ve yenilikçi ekibi ile, tasarladığı ürünlerde müşterilerine en yüksek değeri sağlayan, doğaya saygılı ve uluslararası arenada ülkemizi en iyi şekilde temsil eden ve geleceğe yön veren ürünler sunmaya devam etmektedir.

Anadolu Isuzu, her dönem Ar-Ge’ye yatırımını sürdürmüştür. 2009 yılında Ar-Ge’ye ayrılan pay firma cirosunun %1,21’i olarak gerçekleşmiştir. 2009 yılından bu yana ise bu oran %2’lere kadar yükselmiştir. Anadolu Isuzu, Ar-Ge Merkezini finansal ve insan kaynağı olarak sürekli güçlendirmeyi hedeflemektedir. Çalışan arkadaşların uzmanlıklarını destekleyici eğitimler ve üniversitelerle işbirlikleri yapılmaktadır. Destekli proje, yazılı/sözlü yayın, tasarım tescil, faydalı model ve patent başvurularını arttırmaya yönelik teşvik mekanizması 2015 Ocak ayından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Ülkemizin ve Anadolu ISUZU’nun Ar-Ge niteliğini, ekonomik gücünü ve teknolojik düzeyini arttıracak projeler gerçekleştirmek başlıca hedefimizdir.

Anadolu Isuzu Ar-Ge Testleri

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı (BSTB) tarafından 2009 yılında Ar-Ge Merkezi olarak belgelendirilen Anadolu ISUZU Ar-Ge Merkezi 2015 yılında yeni binası ile imkan ve kabiliyetlerini ilerletmiş, bu imkan ve kabiliyetler çerçevesinde firma dışı hizmetler verebilme yolunda önemli adımlar atmıştır. Anadolu ISUZU’nun firma dışı Ar-Ge ve test hizmetleri yetkinlikleri aşağıda verilmiştir :

1. ECE R 66 ANALİZİ

Anadolu ISUZU Ar-Ge Merkezi’nde ECE R 66 regülasyonuna göre tanımlanmış olan devrilme analizi bilgisayar ortamında tüm araç modeli hazırlanarak yapılabilmektedir. R 66 regülasyonu kapsamında Ar-Ge merkezi yetkinlikleri ve bu yetkinliklere bağlı adımlar aşağıdaki tabloda özetlenmiştir.

Adımlar
Yetkinlikler
(Tüm araç modeli FEM analizi)
Tüm araç için sonlu elemanlar devrilme modelinin (FEM) hazırlanması
Sonlu elemanlar analizinin (FEA) yapılması
Gerekli durumlarda yeni model revizyonları ve iterasyonlar
Devrilme analizi sonuçlarının raporlanması
ECE R66 regülasyonu sertifikasyonu için analiz raporunun hazırlanması
Tüm araç için sonlu elemanlar devrilme modeli ECE R 66, Devrilme analizi

2. ECE R58 (RUPD) & ECE R93 (FUPD) ANALİZLERİ

Ar-Ge Merkezi’nde ECE R 58 arkadan çarpmaya karşı koruma sistemleri (RUPD) ve ECE R 93 önden çarpmaya karşı koruma sistemleri (FUFD) regülasyonlarına göre bilgisayar ortamında sonlu elemanlar analizleri yapılabilmektedir.

Adımlar
Yetkinlikler
(Sonlu Elemanlar Analizleri)
RUPD ve FUPD sistemleri için sonlu elemanlar modellerinin (FEM) hazırlanması
Sonlu elemanlar analizinin (FEA) yapılması
Gerekli durumlarda yeni model revizyonları ve iterasyonlar
FEM Analizi sonuçlarının raporlanması
ECE R58 ve ECE R93 Analiz raporlarının hazırlanması
Arkadan çarpmaya karşı koruma sistemleri (RUPD) analizi Önden çarpmaya karşı koruma sistemleri (FUFD) analizi

3. ECE R 107 STABİLİTE TESTİ

Ar-Ge Merkezinde ECE R 107 regülasyonu kapsamında araçları stabilite testi yapılabilmektedir. Aracın stabilite davranışı kararlılığı yüklü durumda yatay düzlem ile 28° açı yapacak şekilde devrilmeden stabil kalabilmesi şeklinde tanımlanmıştır. Ar-Ge Merkezindeki platform özellikleri tabloda verilmişitir.

Rijit platform boyutları 14000 mm x 3500 mm
Silindir sayısı 3 Adet
Silindir kuvveti 20 Ton (Tek silindir için), Toplam: 60 Ton
Piston stroğu 1000 mm
Maksimum kaldırma açısı 28 Derece
ECE R 107 , Stabilite testi

4. ECE R 29 TESTİ

Kamyonlar için kabin dayanımı gereksinimleri ECE R 29 regülasyonu içerisinde belirtilmektedir. Ar-Ge merkezinde ECE R 29 regülasyonu çerçevesinde kabin önden çarpma (pendulum) testi ve kabin tavan dayanımı testleri yapılabilmektedir.

Pendulum sisteminin boyutsal ve fiziksel özellikleri tabloda özetlenmiştir.
Rijit plaka ebatları (bxh) 2500 x 850 x kalınlık 100 mm
Sarkac kol uzunluğu (L) 3895 mm
Sarkac kolları arası uzaklık (f) 1000 mm
Max. Çarpışma Enerjisi 55 kj
ECE R 29 Regülasyonu Seviyesi Uygunluğu

ECE R29-02

Test A - Önden Çarpma (Frontal Impact)

Test B - Tavan Dayanımı (Roof Strength)

ECE R29-03

Test A - Önden Çarpma (Frontal Impact)

Test B - Tavan Dayanımı (Roof Strength)

ECE R 29, Önden çarpma pendulum testi ECE R 29, Tavan dayanımı testi

5. KLİMATİK ODA

-25 ve +65 ˚C sıcaklık aralığında iklimlendirme olanağı sağlayan klimatik odanın teknik özellikleri ve test yetkinlikleri aşağıda özetlenmiştir.

Kabin Özellikleri
-40 / +65 ˚C arası sıcaklık kontrolü (± 0.5 ˚C hassasiyet)
% 10 / 90 arası bağıl nem kontrolü (± %5 hassasiyet)
Isıtma/Soğutma hızları ( ≥ 0.5 ˚C/dk) IEC60068-3-5
Taze hava besleme sistemi (maks 1000m3/s)
Egzoz tahliye sistemi
-20 ˚C ‘de 60kW ısı yükü ile stabil çalışma
İç ölçüler 19.7 x 5 x 5m
Araç giriş kapı ölçüleri 4 x 2.8 m
Kabin içi 380/220 V güç girişleri
Test Yetkinlikleri
Araç ısıtma (kalorifer) performans testleri ( ≤ 0 ˚C)
Araç klima performans testleri ( ≥ 25 ˚C)
595/2009/EC regülasyonuna göre Addblue çözünme testi (-18/-10 ˚C)
Soğuk çalıştırma testi (-40/-20 ˚C)
Frigotek dorse testleri ( ≥ 0 ˚C)

6. SORT YAKIT TÜKETİMİ TESTLERİ

SORT ( Standardized On Road Tests Cycles) standartı çerçevesinde araçların yakıt tüketimi ölçümleri ve raporlandırmaları yapılabilmektedir. Ölçüm cihazı teknik özellikleri ve yetkinler şöyledir :

SORT Testi Yetkinlikleri (SORT 1, SORT 2, SORT 3)
Yakıt tüketimi ölçüm cihazı hassasiyeti % ± 0.5
Ölçüm aralığı : 0.5 – 250 l/h
Yakıt sıcaklığı ölçümü
Hava koşulları ölçüm istasyonu
SORT Standardına göre raporlama
SORT testi hava koşulları ölçüm istasyonu

7. SERVO HİDROLİK TEST SİSTEMİ

Ar-Ge Merkezinde tek eksenli servo kontrollü test sistemi ile çeşitli komponentlerin / sistemlerin yorulma ve ömür testleri yapılabilmektedir. Servo hidrolik sistemin teknik özellikleri ve yetkinlikleri tabloda özetlenmiştir.

Yük Kapasitesi 15 kN
Sistem Basıncı 280 Bar
Nominal Strok ± 125 mm
Plate Boyutu 4000 mm x 5000 mm
Maksimum Frekans 5 Hz (± 3 mm)
Test Yetkinlikleri
Tek eksenli tüm yorulma testleri
Statik basma testler
Hıza bağlı basma testleri
Deformasyon içeren parça testleri
Isuzu D-Max E-Bültenine Kayıt Olun