Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. (AIOS); Anadolu Grubu, Isuzu Motors Ltd. ve Itochu ortaklığında halka açık bir anonim şirkettir. Ana faaliyet alanı orta ve hafif segment kamyon, kamyonet, küçük otobüs, otobüs ve pick-up sınıfındaki ticari araçların tasarımı, üretimi ve pazarlanmasıdır.

Anadolu Isuzu'nun deneyimi ve birikimi, 1965 yılında kamyonet ve motosiklet üretimine başlayan Çelik Montaj'a dayanmaktadır. 1986 yılına dek Skoda pick-up üretimini sürdüren şirket, 1983'de Isuzu ile lisans anlaşması imzalayarak, 1984 yılında İstanbul Kartal'daki fabrikasında, Isuzu hafif kamyon üretimine başlamıştır. Anadolu Isuzu’nun otobüs üretimi, 1987 yılında başlamıştır. Anadolu ISUZU, otomotiv sektöründe Türkiye’nin ilk Japon ortaklı şirketidir. Bu ortaklık ve işbirliği, 1984 yılından günümüze devam etmektedir.

Anadolu Isuzu, Temmuz 1999'da Gebze Şekerpınar'da, 230.000 m2 açık, 78.500 m2 kapalı alan üzerine inşa edilmiş olan, yeni ve modern fabrikasına taşınmış, Ağustos 1999'dan itibaren kamyon ve otobüs üretimini yeni fabrikasında gerçekleştirmeye başlamıştır.

2009 yılına kadar tasarım ve ürün geliştirme konularındaki çalışmalarını Mühendislik Müdürlüğü çatısı altında sürdüren Anadolu Isuzu, 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun kapsamında Ar-Ge Merkezi olmak için Nisan 2009’da T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na başvuruda bulunmuş, yapılan inceleme ve değerlendirmeler sonucu 3 Haziran 2009 tarihinden geçerli olmak üzere Ar-Ge Merkezi belgesi almaya hak kazanmıştır.

Ar-Ge faaliyetlerine artan hızda devam eden Anadolu Isuzu, 2015 yılındaki yatırımı ile yeni ve modern Ar-Ge Merkezi binasına geçiş yapmıştır. Bu sayede yeni test merkezleri, prototip atölye ve ofis alanları ile toplamda 6220 metrekare kapalı alanda Ar-Ge faaliyetlerine devam etmektedir.

Ar-Ge Merkezi geçmişten günümüze 20’nin üstünde, Tübitak ve uluslararası destekli proje başvurusu gerçekleştirmiştir. Ar-Ge merkezi faaliyetleri ışığında üniversitelerle işbirlikleri, patent, tasarım tescil, yayın/sunum çalışmaları artarak devam etmektedir.

Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi endüstriyel tasarımdan, satışa hazır ürüne kadar gerekli tüm fonksiyonları bünyesinde bulundurmaktadır.

2015 yılı itibariyle tamamlanan yeni Ar-Ge Merkezi ile beraber yeni test ve analiz imkanları da devreye alınmıştır. Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi 20 m. uzunluğunda iklimlendirme (-40/+65°C) test odası, pendulum çarpma testi, 18 m. uzunluğunda araçlar için stabilite testi, tek eksenli hidrolik komponent yorulma testi, SORT (standartlaştırılmış yakıt tüketim) testi, NVH (gürültü ve titreşim) , TASE (termal ve aerodinamik), araç dinamiği, yol, fren ve performans testlerini test merkezinde barındırmaktadır. Aynı zamanda Ar-Ge Merkezi test ve analiz olanaklarını sektörde ihtiyacı olan tüm firmalara dış hizmet olarak da sunmaktadır.

Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi, inovasyonu daima önde tutarak genç, dinamik ve yenilikçi ekibi ile, tasarladığı ürünlerde müşterilerine en yüksek değeri sağlayan, doğaya saygılı ve uluslararası arenada ülkemizi en iyi şekilde temsil eden ve geleceğe yön veren ürünler sunmaya devam etmektedir.

Anadolu Isuzu, her dönem Ar-Ge’ye yatırımını sürdürmüştür. 2009 yılında Ar-Ge’ye ayrılan pay firma cirosunun %1,21’i olarak gerçekleşmiştir. 2009 yılından bu yana ise bu oran %2’lere kadar yükselmiştir. Anadolu Isuzu, Ar-Ge Merkezini finansal ve insan kaynağı olarak sürekli güçlendirmeyi hedeflemektedir. Çalışan arkadaşların uzmanlıklarını destekleyici eğitimler ve üniversitelerle işbirlikleri yapılmaktadır. Destekli proje, yazılı/sözlü yayın, tasarım tescil, faydalı model ve patent başvurularını arttırmaya yönelik teşvik mekanizması 2015 Ocak ayından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Ülkemizin ve Anadolu ISUZU’nun Ar-Ge niteliğini, ekonomik gücünü ve teknolojik düzeyini arttıracak projeler gerçekleştirmek başlıca hedefimizdir.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı (BSTB) tarafından 2009 yılında Ar-Ge Merkezi olarak belgelendirilen Anadolu ISUZU Ar-Ge Merkezi 2015 yılında yeni binası ile imkan ve kabiliyetlerini ilerletmiş, bu imkan ve kabiliyetler çerçevesinde firma dışı hizmetler verebilme yolunda önemli adımlar atmıştır. Anadolu ISUZU’nun firma dışı Ar-Ge ve test hizmetleri yetkinlikleri aşağıda verilmiştir:

Anadolu ISUZU Ar-Ge Merkezi’nde ECE R 66 regülasyonuna göre tanımlanmış olan devrilme analizi bilgisayar ortamında tüm araç modeli hazırlanarak yapılabilmektedir. R 66 regülasyonu kapsamında Ar-Ge merkezi yetkinlikleri ve bu yetkinliklere bağlı adımlar aşağıdaki tabloda özetlenmiştir.

Yetkinlikler (Sonlu Elemanlar Analizleri)
1 RUPD ve FUPD sistemleri için sonlu
elemanlar modellerinin (FEM) hazırlanması
2 Sonlu elemanlar analizinin
(FEA) yapılması
3 Gerekli durumlarda yeni model
revizyonları ve iterasyonlar
4 5- FEM Analizi sonuçlarının
raporlanması
5 ECE R58 ve ECE R93 Analiz
raporlarının hazırlanması
Arkadan çarpmaya karşı koruma sistemleri (RUPD) testi
ECE R58 (RUPD) testi kuvvet uygulama noktaları

Ar-Ge Merkezi’nde ECE R 58 arkadan çarpmaya karşı koruma sistemleri (RUPD) ve ECE R 93 önden çarpmaya karşı koruma sistemleri (FUFD) regülasyonlarına göre bilgisayar ortamında sonlu elemanlar analizleri yapılabilmektedir.

Yetkinlikler (Sonlu Elemanlar Analizleri)
1 RUPD ve FUPD sistemleri için sonlu
elemanlar modellerinin (FEM) hazırlanması
2 Sonlu elemanlar analizinin
(FEA) yapılması
3 Gerekli durumlarda yeni model
revizyonları ve iterasyonlar
4 FEM Analizi sonuçlarının
raporlanması
5 ECE R58 ve ECE R93 Analiz
raporlarının hazırlanması
ECE R58 (RUPD) testi kuvvet uygulama noktaları
Arkadan çarpmaya karşı koruma sistemleri (RUPD) testi
Arkadan çarpmaya karşı koruma sistemleri (RUPD) analizi
Önden çarpmaya karşı koruma sistemleri (FUFD) analizi

Ar-Ge Merkezinde ECE R 107 regülasyonu kapsamında araçların stabilite testi yapılabilmektedir. Aracın stabilite davranışı kararlılığı yüklü durumda yatay düzlem ile 28° açı yapacak şekilde devrilmeden stabil kalabilmesi şeklinde tanımlanmıştır. Ar-Ge Merkezindeki platform özellikleri tabloda verilmişitir.

1 Rijit platform boyutları
14000 mm x 3500 mm
2 Silindir sayısı
3 Adet
3 Silindir kuvveti
20 Ton (Tek silindir için),
Toplam: 60 Ton
4 Piston stroğu
1000 mm
5 Maksimum kaldırma açısı
28 Derece
ECE R 107 , Stabilite testi

Kamyonlar için kabin dayanımı gereksinimleri ECE R 29 regülasyonu içerisinde belirtilmektedir. Ar-Ge merkezinde ECE R 29 regülasyonu çerçevesinde kabin önden çarpma (pendulum) testi ve kabin tavan dayanımı testleri yapılabilmektedir.




Pendulum sisteminin boyutsal ve fiziksel özellikleri tabloda özetlenmiştir.
1 Rijit plaka ebatları (bxh)
2500 x 850 x kalınlık 100 mm
2 Sarkac kol uzunluğu (L)
3895 mm
3 Sarkac kolları arası uzaklık (f)
1000 mm
Max. Çarpışma Enerjisi (55 KJ)
ECE R29-02
Test A - Önden Çarpma (Frontal Impact)
Test B - Tavan Dayanımı (Roof Strength)
ECE R 29 Regülasyonu Seviyesi Uygunluğu
ECE R29-03
Test A - Önden Çarpma (Frontal Impact)
Test B - Tavan Dayanımı (Roof Strength)
ECE R 29, Önden çarpma pendulum testi
ECE R 29, Tavan dayanımı testi

-40 °C ve +65 ˚C sıcaklık aralığında iklimlendirme olanağı sağlayan klimatik odanın teknik özellikleri ve test yetkinlikleri aşağıda özetlenmiştir.

Kabin Özellikleri
1 -40 °C / +65 ˚C arası sıcaklık kontrolü
(± 0.5 ˚C hassasiyet)
2 % 10 / 90 arası bağıl nem
kontrolü (± %5 hassasiyet)
3 Isıtma/Soğutma hızları (≥ 0.5 ˚C/dk)
IEC60068-3-5
4 Taze hava besleme sistemi
(maks 1000m3/s)
5 Egzoz tahliye sistemi
6 -20 ˚C ‘de 60kW ısı yükü ile
stabil çalışma
7 İç ölçüler 19.7 x 5 x 5m
8 Araç giriş kapı ölçüleri
4 x 2.8 m
9 Kabin içi 380/220 V güç
girişleri
Test Yetkinlikleri
1 Araç ısıtma (kalorifer)
performans testleri ( ≤ 0 ˚C)
2 Araç klima performans
testleri ( ≥ 25 ˚C)
3 595/2009/EC regülasyonuna
göre Addblue çözünme testi
(-18/-10 ˚C)
4 Cold Start Testi (Soğuk
çalıştırma testi) (-40 °C /-20 ˚C)
5 Frigofirik dorse testleri
( ≥ 0 ˚C)
6 Demist & Defrost Testleri
Klimatik oda
Klimatik oda

SORT ( Standardized On Road Tests Cycles) prosedürü çerçevesinde araçların yakıt tüketimi ölçümleri ve raporlandırmaları onaylı kuruluş raporu ile yapılabilmektedir. Ölçüm cihazı teknik özellikleri ve yetkinler şöyledir:




Ar-Ge Merkezinde tek eksenli servo kontrollü test sistemi ile çeşitli komponentlerin / sistemlerin yorulma ve ömür testleri yapılabilmektedir. Servo hidrolik sistemin teknik özellikleri ve yetkinlikleri tabloda özetlenmiştir.

1 Yük Kapasitesi
(15 kN)<
2 Sistem Basıncı
280 Bar
3 Nominal Strok
± 125 mm
4 Plate Boyutu
4000 mm x 5000 mm
5 Maksimum Frekans
5 Hz (± 3 mm)
Test Yetkinlikleri
1 Tek eksenli tüm yorulma testleri
2 Statik basma testler
3 Hıza bağlı basma testleri
4 Deformasyon içeren parça testleri
Servo Hidrolik Test Sistemi
Servo Hidrolik Test Sistemi

Ar-Ge Merkezi’inde iki adet Alfa Kabin bulunmaktadır. Her iki kabin çok fonksiyonlu olarak kullanılarak, ses izolasyonu sağlamak amacı ile kullanılan malzemelerin, akustik performansını değerlendirilebilmektedir. Bir Alfa Kabin tek başına kullanıldığında ses yutma özelliği olan malzemelerin “Ses Yutum Katsayısı” değerini ölçülebilmektedir. İki Alfa Kabin bir ara parça yardımı ile birleştirildiğinde ise bu ara parça üzerine yerleştirilen test numunesinin “Ses İletim Kaybı” değeri ölçülebilmektedir. İki ayrı Alfa Kabinin yalnız ve birlikte kullanılması durumunda, ölçüm cihazlarının teknik özellikleri aşağıdaki tabloda özetlenmiştir.




Ses Yutum Katsayısı Ölçümleri İçin Kullanılan Alfa Kabinin Teknik
Özellikleri (Alfa Kabinin Tek Oda Olarak Kullanılması)
1 Alfa Kabin Boyutları(Bir adet
kabin için):Dış Ölçüler :
3170mm x 2290mm x 2030mm
Kabin İç Hacmi : 6,44 m3
Kabin Yüzey Alanı : 22,2 m2
2 Alfa Kabin içerisinde farklı
mikrofon lokasyonları
arasındaki ses basınç değişimi
±0,5 dBA aralığındadır (Kabin
içerisinde homojen bir ses
dağılımı vardır).
3 Yüzey alanı 0,8m2 - 2m2
aralığındaki malzemelerin Ses
Yutum Katsayısı ölçümlerini
yapabilmektedir( optimum alan 1,2m2).
4 400Hz-10.000Hz aralığında ses yutumu
ölçebilmektedir.
Ses İletim Kaybı Ölçümleri İçin Kullanılan İkiz Alfa Kabinin Teknik
Özellikleri (İki Alfa Kabinin Birleştirilerek İki Oda Olarak Kullanılması)
1 500 Hz frekansında 50dB
ses yalıtımına kadar ölçüm
yapılabilmektedir.
2 1000 Hz frekansında 50dB ses
yalıtımına kadar ölçüm
yapılabilmektedir.
3 Her bir Alfa Kabin içerisinde
farklı mikrofon lokasyonları
arasındaki ses basınç değişimi
±0,5 dBA aralığındadır(Her bir
Kabin içerisinde homojen bir
ses dağılımı vardır).
4 Alfa Kabinlerin birleştirildiği yüzeyde
bulunan ara bölmenin açıklığı 0,5 m2 dir
(test numunesi boyutu).
5 Alfa Kabin Boyutları(Bir adet kabin için):Dış
0 Ölçüler : 3170mm x 2290mm x 2030mm
Kabin İç Hacmi : 6,44 m3
Kabin Yüzey Alanı : 22,2 m2
Tarafıma Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Müşteri, Üye ve Ziyaretçi Kişisel Verilerinin Korunmasına ilişkin Aydınlatma Metni’nde (“Aydınlatma Metni”) detaylı olarak açıklandığı üzere kimlik, pazarlama, özlük ve iletişim bilgilerimin; Anadolu Isuzu Otomotiv San. ve Tic. A.Ş. (ISUZU) tarafından oluşturulan genel veya kişiselleştirilmiş kampanyalar, avantajlar, promosyonlar, reklamlar, yarışmalar, çekilişler, davet, açılış ve etkinliklere ilişkin bilgilendirme ve davetlerin ulaştırılabilmesi ile pazarlama faaliyetleri kapsamında güncel iletişim bilgilerim üzerinden bana yönelik ticari iletişim faaliyetlerinde (SMS, e-posta, sesli/görüntülü arama, diğer elektronik platformlarla gönderilecek mesaj veya yapılacak arama) bulunulabilmesi amaçlarıyla tarafıma ticari ileti gönderilmesine ve internet siteleri (www.isuzu.com.tr, www.anadoluisuzu.com.tr, d-max.com.tr) üzerinden her zaman ulaşabileceğim Aydınlatma Metni’nde belirtildiği şekilde işlenmesine onay/izin veriyorum.